Blog 23 April 2018

Misiune: posibilă

Proiectele încep cu Hornbach. E rândul tău! 

zice o reclamă a companiei germane. Și, doar de data aceasta, îi dăm dreptate 🙂

Săptămâna asta pornim un nou proiect: #misiuneaHornbach, pentru a-i determina să renunțe la comercializarea lemnului ilegal. Și avem nevoie de fiecare membru Declic! 

Hornbach are obrazul gros și nu va renunța ușor. Deja comunitatea Declic i-a prins de două ori cu aceeași minciună, iar acum când este trasă la răspundere, compania se face că plouă. De aproape 2 ani Hornbach vinde în continuare lemn din zone protejate sau lemn tăiat ilegal. 

Hornbach trebuie să înțeleagă că o companie nu este ceea ce promite, ci ceea ce alege sau nu să facă. Iar Hornbach a ales să trateze cetățeanul nu cu demnitate, ci ca pe un consumator de duzină care va cumpăra orice i se pune pe rafturi. Dar noi, împreună, putem produce schimbarea acestui status quo prin a privi critic tot ceea ce ni se promite și să refuzăm să acceptăm aceste promisiuni false.

Ca să convingem Hornbach să își respecte promisiunile făcute unei țări întregi, am pus la cale un plan pentru a crea cea mare campanie de conștientizare și acțiune offline. Dar ca să reușim, va fi nevoie de implicarea fiecăruia dintre noi, masiv! Și nu doar astăzi, ci în următoarele 4 săptămâni.

Dacă accepți, misiunea de săptămâna aceasta e următoarea: Mergi pe pagina de facebook a Hornbach și retrage-ți like-ul. Spune-le și prietenilor tăi să facă același lucru. Chiar eu am avut 14 prieteni în listă care dăduseră like paginii Hornbach și nu știau de faptul că aceștia comercializează lemn ilegal. E așa ușor să împărțim degețele albastre pe Facebook, fără să realizăm că ele sunt folosite uneori chiar împotriva noastră.

Retrage-ți like-ul acum

În următoarele săptămâni ne vom organiza atât în online cât și în offline și vom face tot posibilul să luăm legătura cu Hornbach, care în prezent tace mâlc. Cum vom face asta? Simplu!

După ce o să le atragem atenția prin retragerea like-ului la pagina lor de Facebook, vom organiza un maraton de telefoane. Împreună vom suna la Hornbach pe toate numerele posibile și vom solicita să discutăm cu o persoană din conducere. Vrem ca fiecare dintre noi să realizeze zidurile pe care Hornbach le-a ridicat în fața clienților săi și cât de greu sunt de contactat.

Apoi vom organiza Caravana Animăluțelor, la care te invităm să ni te alături. Vom vizita magazinele Hornbach din Sibiu, Brașov și București să vedem împreună ce fel de lemn pun pe rafturi. Nu mai credem ce pune firma lor de PR pe hârtie, ci vrem să ne convingem cu ochii noștri de realitatea din magazine.

Pentru companii precum Hornbach, imaginea este foarte importantă. Orice companie prezentă în mediul online trebuie să aibă o reputație cât mai bună pentru a-și vinde produsele, iar like-ul nostru îi ajută la crearea unei imagini pozitive. Dar imaginea lor este creată tot de noi, de consumatori. Așadar, stă în puterea noastră să spunem adevărul despre practicile de afaceri ale Hornbach în România.

Nu putem accepta să ajutăm la crearea imaginii unei companii de succes când aceștia fac profit mințindu-și clienții cu privire la proveniența produselor. Și cu siguranță nu vrem să fim părtași la crima comisă cu bună știință împotriva naturii. 

Ne place cu adevărat Hornbach așa cum se prezintă ei acum pe piața din România? Ne place că au mințit de două ori, în două comunicate de presă la doar 5 luni distanță? Ne place că ignoră solicitările a mii de cetățeni și clienți? Dacă nici ție nu îți plac aceste lucruri atunci retrage-ți like-ul de la pagina lor și spune-le și prietenilor tăi să facă același lucru.  

Retrage-ți like-ul acum

Mulțumim că te implici,

Raluca și echipa Declic

PS: “Priviţi critic viitorul pe care acest prezent vi-l impune şi, indignându-vă împotriva lui, construiţi viitoruri alternative.” ne îndeamnă Stephane Hessel, membru al comisiei care a redactat Declaraţia Universală a Drepturilor Omului. Viitorul depinde doar de noi. Alegem să trăim într-o lume unde unele companii ne dictează stilul de viață sau alegem să construim companii etice, care respectă natura și clienții deopotrivă?