Politica de confidențialitate

Această Notă de informare privind date personale (numită și Politică de Confidențialitate) descrie practicile de prelucrare de date personale pentru site-urile web declic.ro și campaniamea.declic.ro (numite împreună Declic.ro) în conformitate cu art 13 GDPR (Regulamentul UE 679/2016).  Aceste site-uri sunt deținute și administrate de către Asociația Declic în calitate de operator, care prelucrează datele cu caracter personal pentru scopurile mai jos precizate.

1. Operatorul datelor personale

Pentru datele personale prelucrate prin aceste site-uri, operatorul este Asociația Declic, cu sediul în Str Traian, nr 69-71, ap 27, Cluj-Napoca, jud. Cluj,  înregistrată în Registrul Asociațiilor și Fundațiilor cu nr. 109/2009, Cod de înregistrare fiscală nr. 25862117, Email: contact @ declic.ro, Adresă de corespondență: Cluj-Napoca, str Universitatii, Nr 3, Ap 15 (fost 25), cod poștal: 400124.

2. Scopurile prelucrării

Scopul principal al prelucrării datelor personale este furnizarea serviciilor online gratuite de semnare și gestionare de petiții și campanii prin Comunitatea Declic, ca și alte activități conexe așa cum este detaliat mai jos în acest articol.

Scopul general al Asociației Declic este de a crea o comunitate de cetățeni ce militează pentru o societate mai dreaptă și de a pune puterea în mâinile oamenilor pentru a consolida democrația din România, reunind forța comunității pentru echilibrarea balanței de putere dintre cetățean și stat.

Având în vedere că activitatea de petiționare este reglementată de legislația din România (OG 27/2002) și că petițiile anonime sau fără date de identificare nu sunt luate în considerare, o parte din aceste date (doar nume și prenume) pot fi trimise alături de petiția semnată către autoritățile și instituțiile publice sesizate, identificate în mod precis în petiție. Acestea sunt operatori de sine stătători și sunt obligate să folosească datele exclusiv în scopul rezolvării petiției (conform legislației aplicabile și a GDPR (Regulamentul UE 679/2016)).

Pentru a vă explica mai ușor scopurile exacte ale prelucrării și datele personale asociate fiecărui scop le împărțim în următoarele categorii de persoane vizate:

2.1. Membrii Comunității Declic

Comunitatea Declic este formată din acele persoane care sunt de acord cu valorile Asociației Declic (democrația, pacea, drepturile omului, valorile comunitare, egalitatea, corectitudinea, dezvoltarea durabilă, protecția mediului) și participă la acestea prin acțiunile din Declic pentru schimbarea socială pozitivă, pentru a proteja mediul și pentru a sancționa orice nedreptate.

Pentru a face parte și a beneficia de serviciile gratuite pentru comunitatea Declic, membrii trebuie sa fie de acord cu Termenii și Condițiile Comunității Declic, care reprezintă contractul dintre cele 2 părți pentru furnizarea acestor servicii. Participarea în Comunitatea Declic este voluntară.

Colectăm direct de la membrii Comunității la înscrierea în comunitate nume, prenume, adresa de email, ca și județ, un comentariu pentru fiecare petiție sau telefon (acestea sunt opționale) pentru a putea furniza serviciile Comunității Declic (care includ informări cu privire la campaniile Declic, facilitarea semnării de petiții pe Declic, informări despre chestionare sau acțiuni ale Declic, inițierea unei campanii sau petiții pe Campaniamea.declic.ro). Fără a ne da aceste date directe, nu puteți deveni membru al Comunității Declic și a folosi serviciile acesteia.

De asemenea colectăm anumite date indirecte legate de interacțiunea cu Declic și/ sau email-urile trimise de Declic în scopul optimizării activităților Comunității Declic (de ex. Să vă trimitem informările cele mai relevante pentru voi sau să nu trimitem prea multe mesaje pe email pe săptămână). Temeiul legal al prelucrării datelor directe îl reprezintă contractul cu persoana vizată, iar pentru datele indirecte interesul legitim al Declic pentru asigurarea securității serviciilor Declic (de ex. împiedicare fraude semnături) și îmbunătățirea activității, fără a aduce atingere drepturilor și libertăților membrilor Comunității Declic.

Dacă semnați o petiție, veți primi informări legate de petiția respectivă, și, dacă este cazul, datele dvs. pot fi partajate cu autoritatea sau instituția publică care primește petiția conform OG 27/2002.

Puteți oricând să vă dezabonați de la orice comunicare electronică trimisă de Declic – fie prin email sau SMS – folosind linkurile specifice și personalizate prezente în orice comunicare electronică. Dacă din orice motiv, mai primiți mesaje de la Declic după dezabonare, vă rugăm să ne contactați de îndată, pentru că înseamna ca poate fi o problemă tehnică ce trebuie remediată.

Datele personale directe de la Membrii Comunității Declic sunt prelucrate pentru o perioadă de maxim 3 ani după încetarea contractului dvs. cu Declic sau 5 ani de la ultima interacțiune cu Declic (pe site-uri sau email). Datele indirecte sunt păstrate pentru maxim 1 an de la acțiune, apoi fiind transformate în date statistice anonime.

În cazul în care decideți să ne ajutați cu o donație (și, evident, va mulțumim pentru acest lucru!) vom putea prelucra și suma donată, contul bancar (în cazul donațiilor prin banca), adresa poștală (opțional) sau alte date personale în cazurile necesare pentru îndeplinirea obligațiilor legale în aceste cazuri. Pentru a vă mulțimi, vă vom trimite raportul nostru (lunar și anual) de transparență pe email (de unde vă puteți dezabona oricând). În acest caz va trebui să păstrăm datele legate de donații pentru întreaga perioadă prevăzută de legislația aplicabilă, în special cea financiar contabilă. Toate plățile sunt procesate de partenerii noștri Euplatesc.ro, Pago sau Paypal, astfel că informații de natură bancară sunt transmise direct acestuia și nu sunt prelucrate de către Declic. Politica acestora de prelucrare a datelor personale sunt disponibile pe site-urile acestora.

În cazul în care doriți să inițiați o petiție pe Campaniamea.declic.ro, vă vom putea cere date personale suplimentare pentru a verifica identitatea dvs. declarată, având în vedere obligațiile legale pe care le veți avea conform OG 27/2002 și ca și cele legate de prelucrarea datelor personale ca împuternicit conform GDPR și a Anexei 1 (Contract Prelucrare date personale CampaniaMea) din Termeni și Condiții. Temeiul legal de prelucrare este legat de contractul cu persoana vizată și obligațiile ce rezultă din OG 27/2002.

2.2. Semnatari petiții Declic

Semnatarii petițiilor Declic reprezintă orice persoana fizică care decide sa semneze o petiție pe Declic.ro sau CampaniaMea.declic.ro, dar nu este membru al Comunității Declic.

Având în vedere că semnarea unui petiții Declic se poate face doar prin acordul cu Termenii și Condițiile Petiții Declic și ca activitatea de petiționare este reglementată de legislația din România (OG 27/2002), vom prelucra de la semnatari următoarele date personale: email, nume, prenume, județ, telefon. Acesta vor fi folosite în scopul susținerii petiției respective (inclusiv pentru depunerea sa la autorități și instituții competente identificate în petiție), care include informări cu privire la status-ul petiției semnate (de la care vă puteți dezabona în orice moment). Fără a ne da aceste date directe, nu puteți semna o petiție pe Declic. De asemenea colectăm anumite date indirecte legate de interacțiunea cu Declic și/ sau email-urile trimise de Declic în scopul optimizării activităților Comunității Declic (de ex. Să vă trimitem informările cele mai relevante pentru voi sau să nu trimitem prea multe mesaje pe email pe săptămână). Temeiul legal al prelucrării datelor directe îl reprezintă contractul cu persoana vizată, iar pentru datele indirecte interesul legitim al Declic pentru asigurarea securității serviciilor Declic (de ex. împiedicare fraude semnături) și îmbunătățirea activității, fără a aduce atingere drepturilor și libertăților membrilor Comunității Declic.

Dacă semnați o petiție, veți primi informări legate de petiția respectivă, și, dacă este cazul, datele dvs. pot fi partajate cu autoritatea sau instituția publică care primește petiția conform OG 27/2002.

Puteți oricând sa vă dezabonați de la orice comunicare electronică prin email trimis de Declic, folosind linkurile specifice și personalizate prezente în orice comunicare electronică. Dacă din orice motiv mai primiți mesaje de la Declic după dezabonare, vă rugăm să ne contactați de îndată, pentru că înseamna ca poate fi o problemă tehnică ce trebuie remediată.

Datele personale ale Semnatarilor Petiției Declic sunt păstrate până la retragerea semnăturii de pe petiție sau până când petiția respectivă și-a atins scopul și este marcată ca „petiție finalizată”.

2.3. Vizitatorii Declic

2.3.1. Date de trafic

Atunci când vizitați un site web, indiferent de dispozitivul folosit, dezvăluiți anumite informații despre browserul dvs., precum adresa dvs. IP, ora vizitei dvs., locul de unde ați intrat în site-urile noastre sau paginile vizitate.

Declic prelucrează aceste informații pentru o perioadă de timp determinată, folosind sisteme externe de analiză a traficului, cum ar fi Google Analytics sau Hotjar.

Aceste date sunt folosite exclusiv de către Declic pentru îmbunătățirea site-ului și serviciilor noastre, dar și pentru asigurarea securității site-ului nostru.

2.3.2. Cereri și informații prin adresele de contact

Declic primește cereri și informări de la diverse persoane fizice cu probleme legate de activitățile asociației, de obicei pe email sau telefon, de la persoane care pot fi sau nu Membri ai Comunității sau Semnatari Petiții Declic. Aceste date sunt în general nume și prenume și adrese de email ca și orice sau alte informații pe care persoanele respective cred ca pot fi utile pentru cazurile respective și sunt trimise cu consimțământul dvs. Aceste date personale sunt folosite exclusiv pentru a răspunde la obiectul cererii, dar și pentru a facilita răspunsul la problema semnalată de respectiva persoană, dacă este cazul. Aceste date nu sunt partajate cu alte terțe persoane, cu excepția cazului în care persoana care ne contactează ne indică expres acest lucru.

2.4. Destinatarii Petițiilor Declic

Atunci când adresăm mesaje autorităților și instituțiilor publice vizate de conținutul unei petiții, folosim surse publice de extragere a acelor informații (de ex. Adrese de contact de pe site-uri publice, contacte ale destinatarilor petiției). De multe ori aceste date sunt adrese de email sau poștale generice și nu sunt date personale.

Aceste date sunt folosite exclusiv în scopul trimiterii sau comunicărilor legate de petiții pe durata legată de îndeplinirea acestui scop.

2.5. Cookie-uri

Declic poate folosi cookie-uri pentru a facilita stocarea și urmărirea preferințelor dvs. legate de Declic.ro, dar și pentru optimizarea site-ului nostru, inclusiv personalizare, sau pentru trimiterea de mesaje de promovare.

În ceea ce privește serviciile externe Declic care plasează cookie-uri (third party) în momentul navigării pe site-urile Declic scopul acestora este de marketing, analiză a traficului sau alte personalizări, conform detaliilor din aceasta pagina.

Majoritatea browserelor sunt setate să accepte cookie-uri în mod automat. Dacă însă nu preferați acest lucru, puteți fie reseta browserul, fie să vă anunțe ori de câte ori primiți câte un cookie, fie să refuze chiar acceptarea cookie-urilor. Trebuie însă să aflați că unele secțiuni ale site-ului nostru nu vor putea fi vizualizate normal dacă ați setat browserul să respingă cookie-urile.

Utilizatorii care nu doresc utilizarea cookie-urilor, pot folosi bara de informare de pe prima pagina a Declic sau setările browserului preferat pentru ștergerea sau blocarea acestora:

Mozilla Firefox
Google Chrome
Safari
Edge

3. Alte detalii despre datele prelucrate de Declic

3.1. Mesaje prin email

Declic nu trimite mesaje nesolicitate, comerciale sau necomerciale. Trimitem emailuri doar celor care interacționează cu site-ul nostru și care intra într-una din categoriile mai sus expres precizate.

Mai mult, orice email are datele noastre complete de contact și un link valid de dezabonare, care poate fi folosit în orice moment.

Declic nu cumpără și nu vinde adrese de email.

3.2. Date personale din categorii speciale

Legea aplicabilă (GDPR) recunoaște anumite categorii de informații personale ca fiind sensibile și, prin urmare, necesită o protecție deosebită, inclusiv informații privind starea de sănătate, orientarea sexuală, etnie sau opinii politice. Deși putem avea petiții sau campanii care ating subiecte din aceste zone, nu prelucrăm date din aceste categorii, orice persoană cu acces la Internet putând semna o petiție din orice domeniu.

3.3. Datele persoanelor minore

Nu prelucrăm cu bună știință datele niciunei persoane sub vârsta de 18 ani. Dacă ajungem să descoperim că aveți sub 18 ani și informațiile personale sunt înregistrate de Declic, vom șterge aceste informații.

4. Securitatea datelor personale și accesul la acestea

Ne străduim să asigurăm cele mai avansate soluții tehnice pentru a preveni pierderea, distrugerea, utilizarea incorectă, modificarea, dezvăluirea sau accesul neautorizat la informațiile dvs. personale.

Informațiile dvs. sunt accesibile numai de personal instruit, voluntari și/sau contractori instruiți la rândul lor corespunzător, doar pe baza unui drept de acces limitat la nevoia legată de activitatea persoanei respective.

Inițiatorii de petiții din CampaniaMea.declic.ro pot avea acces, în calitatea de persoane împuternicite conform contractului dintre ei și Declic (Capitolul 2. CREAREA UNEI CAMPANII din Termeni și Condiții) cel mult la numele, prenumele și județul de reședință al semnatarilor și exclusiv în scopul depunerii petițiilor la autoritățile și instituțiile relevante. De asemenea, în condițiile în care furnizează suficiente elemente de siguranță către Declic, inițiatorii de petiții mai pot folosi platforma Declic pentru a trimite un email de informare semnatarilor petiției inițiată de ei, fără a prelucra email-ul respectiv.

Declic poate transmite sau permite accesul la datele personale, pentru anumite prelucrări în numele său către unele firme) (numite persoane împuternicite în contextul GDPR). Acestea au obligația să folosească aceste date în siguranța și exclusiv pentru scopurile precizate de către Declic. Acestea au acces doar la datele personale strict necesare furnizării serviciului stabilit de Declic și nu pot folosi datele personale în scopuri proprii.

Declic poate folosi următoarele categorii de firme (de obicei numite împuterniciți) pentru realizarea scopurilor mai jos menționate:

  • Furnizor de servicii IT pentru platforma campaniamea.declic.ro,
  • Furnizor găzduire,
  • Furnizor trimitere email-uri,
  • Furnizor trimitere SMS,
  • Furnizor imprimare petiții pe hârtie,
  • Procesatori de plăți (în calitate de operatori),
  • Inițiatorul petiției găzduite pe campaniamea.declic.ro,
  • Analiză a traficului, după cum este detaliat în cadrul acestui document.

Toți împuterniciții sunt în România și în Uniunea Europeană sau în orice alt spațiu juridic care oferă un nivel adecvat de protecție a datelor cu caracter personal conform standardelor Uniunii Europene (art 45 GDPR) sau alte garanții adecvate, inclusiv clauze standard de protecție a datelor (art 46 (2) GDPR).

Din obligații de confidențialitate, securitate și protejarea intereselor comerciale, preferăm să nu publicăm numele exact al acestor terți, ci doar cu categorii de împuterniciți. Lista persoanelor împuternicite cu detaliile de contact poate fi pusă la dispoziția autorităților competente sau utilizatorilor interesați în condițiile legii.

5. Drepturile utilizatorilor

Așa cum participarea la Comunitatea Declic sau semnarea unei petiții este pur voluntară, tot la fel puteți să cereți în orice moment să nu mai primiți email-uri de la noi, să retrageți o semnătură de pe o petiție sau să renunțați la calitatea de membru în Comunitatea Declic. Acestea sunt cele mai des întâlnite cazuri legate de date personale în care utilizatorii ne contactează, iar soluțiile sunt la fel de simple:

  • Puteți oricând să vă dezabonați de la orice comunicare electronică prin email trimis de Declic, folosind linkurile specifice și personalizate prezente în orice comunicare electronică sau – dacă nu va descurcați trimițându-ne un email la [email protected] sau [email protected]
    Dacă din orice motiv mai primiți mesaje de la Declic după dezabonare, vă rugăm să ne contactați de îndată, pentru că înseamna ca poate fi o problemă tehnică ce trebuie remediată.
  • Pentru orice retragere a semnăturii de pe o petiție sau pentru renunțarea la calitatea de Membru a Comunității Declic, contactați-ne direct, de preferință prin email la [email protected] sau [email protected]

De asemenea, aveți următoarele drepturi conform GDPR:

Dreptul de a fi informat – aveți dreptul să vi se spună cum vor fi utilizate informațiile dvs. personale. Această politică, precum și alte articole afișate pe site-ul nostru și în comunicările noastre, urmăresc să vă ofere o descriere clară și transparentă a modului în care pot fi utilizate informațiile dvs. personale.

Dreptul de acces – ne puteți scrie pentru a cere confirmarea informațiilor pe care le deținem și pentru a solicita o copie a acestor informații. Vom procesa cererea dvs. în maxim 30 de zile, cu condiția ca informațiile solicitate să se înscrie în categoria celor la care aveți acces și doar după ce v-am confirmat cu succes identitatea. Trimiteți o astfel de cerere către adresa de e-mail [email protected]

Dreptul de ștergere – ne puteți cere să vă ștergem informațiile personale din evidențele noastre, dacă vă încadrați în categoria de cereri precizată de GDPR.

Dreptul la rectificare – dacă credeți că înregistrările noastre privind datele dvs. personale sunt inexacte, aveți dreptul să cereți ca aceste înregistrări să fie actualizate.

Dreptul de a restricționa procesarea – aveți dreptul să cereți ca prelucrarea datelor dvs. personale să fie restricționată dacă există motive de îngrijorare privind exactitatea sau utilizarea legitimă a acestora.

Dreptul la opoziție – puteți oricând cere dezabonarea de la mesajele prin email sau SMS ori să vă opuneți datelor prelucrate prin consimțământ sau pe baza interesului legitim, în condițiile prevăzute de GDPR.

Dreptul la portabilitatea datelor – vă vom pune la dispoziție, în măsura cerută de Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) datele dvs. personale într-un format structurat, utilizat în mod curent și care poate fi citit automat.

Pentru datele colectate prin consimțământ, aveți dreptul de a retrage consimțământul în orice moment.

Nu utilizăm procese decizionale automatizate, inclusiv crearea de profiluri, care să aibă efecte juridice sau efecte semnificative asupra utilizatorilor.

Poți exercita toate aceste drepturi prin folosirea oricărei metode de pe pagina de contact.

De asemenea aveți dreptul de a depune o plângere în fața unei autorități de supraveghere competente, dacă sunteți nemulțumit de răspunsul nostru sau de a depune o acțiune în instanță.

6. Dispoziții finale

Politica privind confidențialitate trebuie interpretată împreună cu Termenii și condițiile Declic și se supun legilor în vigoare din România.