Stire 24 April 2024

„Nu da cu seen la vot”, campanie pentru informarea tinerilor pe tema alegerilor

Comunitatea Declic lansează o campanie pentru informarea tinerilor despre alegerile din acest an și despre candidații de la europarlamentare și parlamentare. Peste 4,2 milioane de tineri vor vota la alegerile din acest an, însă temele de interes pentru generația tânără nu se regăsesc și în prezentările electorale ale candidaților. Pentru un vot responsabil și informat, Declic aduce în spațiul public preocupările tinerilor între 18 și 35 de ani și felul în care s-au raportat la acestea candidații la europarlamentare și parlamentare.

E pentru prima dată când numărul alegătorilor tineri, de până în 35 de ani, îl depășește pe cel al seniorilor, de peste 65 de ani. Cu toate acestea, vedem cum temele de interes pentru noua generație sunt pur și simplu ignorate. De aceea, apelul Declic pentru alegerile din acest an este unul la informare. Le prezentăm tinerilor felul în care au reacționat candidații la subiecte de interes pentru ei. Tinerii pot schimba soarta alegerilor și ne dorim să o facă într-un mod asumat și informat, oricare ar fi opțiunea lor de la urne.

Tudor Brădățan, directorul executiv al Declic.

Mesajul campaniei a fost selectat de tineri pentru tineri. Comunitatea Declic a apelat la mai mulți tineri cu vârste între 18 și 22 de ani pentru a alege un mesaj și o imagine potrivite generației Z. Mai mult, Declic și-a fundamentat campanie pe baza unor cercetări sociologice care au reliefat temele de interes ale generației 18 – 35 de ani.

Subiectele care îi preocupă pe tineri sunt legate de o economie care crește într-un mod corect, egalitate între femei și bărbați, o luptă adevărată împotriva corupției, precum și protejarea naturii. 

Toate informațiile relevante vor fi prezentate prin intermediul unei platforme online. Site-ul Declic, ce va fi lansat la începutul lunii mai, va cuprinde date despre felul în care au reacționat și s-au poziționat candidații de la europarlamentare pe marginea subiectelor indicate a fi de interes de către noua generație.

Pentru a ajunge la un număr cât mai mare de tineri, Comunitatea Declic mizează atât pe canalele online, cât și pe prezența la evenimente offline, precum concerte, festivaluri și alte atracții pentru cei aflați la primul vot. De altfel, startul campaniei va fi dat în Vama Veche, chiar de 1 mai.

Pentru această campanie, Declic a analizat activitatea parlamentară a candidaților care au deja cel puțin un mandat la activ, dar și activitatea din spațiul public a candidaților aflați la prima rundă de alegeri.